Internt arbejdsmiljø og ekstern arbejdsmiljøkoordinering
Det formaliserede ledelsessystem betyder stram styring af arbejdsmiljøet. Det sikre et godt arbejdsmiljø, at ledelse og medarbejdere arbejder sammen, et godt indeklima, omtanke for medarbejderne og sikre det bedst mulige psykiske arbejdsmiljø. Derfor har Ason A/S:
- En veletableret arbejdsmiljøorganisation med medarbejdere, der har de lovpligtige uddannelser
- Eksternt tager vi os af styring af arbejdsmiljøarbejdet som arbejdsmiljøkoordinator, herunder ansvar for Plan for Sikkerhed og Sundhed samt afholdelse af sikkerhedsmøder og sikkerhedsintroduktionsmøder.
- Auditering, sikkerheds- og mønsterrunderinger af byggepladser efter arbejdsmiljøledelsessystemets auditplaner og visuel rapportering.
- Internt foretages instruktion af medarbejdere, herunder instruktion i brug af kemiske produkter (f.eks. via APV og APB).
- Effektiv digital værktøjsstyring, styring af lovpligtigt eftersyn på maskiner samt dokumenteret egenkontrol og værktøjets datablade og sikkerhedsdatablade lige ved hånden via mobil eller tablet.